Actic 

Coronaviruset (Covid-19)

Kontaktskjema ved smitte av Covid-19

Er du smittet av Covid-19 og har trent på et av våre senter er det fint om du fyller ut skjemaet under så snart som mulig. Kontaktskjemaet kan også benyttes av kommuneoverleger, smittesporingsteam og lignende som ønsker direkte kontakt med vårt hovedkontor i Norge, eller om du har mistanke om smitte på et av våre senter.

Alle øvrige henvendelser bes rettes direkte til kundeservice@actic.no

Trening under Corona-situasjonen

Virke trening og Folkehelseinstituttet har utarbeidet en smittevernsveileder som vi ønsker at du setter deg godt inn i før du kommer på trening hos oss. De tre viktigste pilarene for smittevern er som følger:
1. Kunder og ansatte som har symptomer på covid-19 skal holde seg hjemme
2. God hånd- og hostehygiene, samt forsterket renhold
3. Holde minst 1 meters avstand og redusert kontakt mellom personer

Vi ønsker derfor at du gjør følgende tiltak når du trener hos oss:

– Tren når du er frisk. Kjenner du deg litt usikker på om du er frisk, er det viktig at du holder deg hjemme med hensyn til dine treningskompiser.

– Håndvask og hånddesinfeksjon. Det er veldig viktig å vaske hendene grundig med såpe og vann når du er hos oss, og at du benytter deg av hånddesinfeksjon ved ankomst.

– Hold avstand. Følg 1-metersregelen og hold avstand til hverandre på senteret. Ved hard kondisjon- og styrketrening skal 2 meter avstand overholdes.

– Rengjør utstyr.
Rengjør utstyr før og etter bruk. Sprayflasker og papir er tilgjengelig på hele senteret.

Annen informasjon:
– Hold deg alltid oppdatert på våre retningslinjer som vil henge synlig rundt på senteret.

– Åpningstidene kan være noe endret. Åpningstidene til ditt lokale senter finner du ved å klikke her!

– Du kan trene i maksimalt 1,5 time om gangen. Dette for å redusere antall medlemmer som trener samtidig.

– Garderobene vil være åpen på de aller fleste sentrene våre, men vi anbefaler deg å skifte før du kommer, slik at vi unngår mange medlemmer i garderoben samtidig. Husk å opprettholde 1-meters regelen i garderoben.

– Har du symptomer på luftveisinfeksjon må holde deg hjemme. Vi oppbevarer informasjon om kunder som har trent i 2 uker, dette for å kunne utføre smittesporing i samarbeid med kommuneoverlegen.

– Vi tillater ingen klemming eller håndhilsning, og det skal ikke være berøring mellom ansatte/instruktører/personlig trenere og medlemmer.

– Vi har stengt av noen av våre apparater, slik at dere trygt kan holde avstand fra hverandre når dere trener.

– Vi justerer antall deltakere gruppetimene, men tilbyr samtidig mer utendørs trening og online trening.

Dersom du har noen spørsmål står alltid vår kundeservice klar for å hjelpe deg via: kundeservice@actic.no

Ytterligere informasjon

Actic følger myndighetenes anbefalinger og gjør lokalt tilpassede smittevernstiltak. Eventuelle nye tiltak på ditt lokale senter informeres om per e-post. Mottar du ikke e-poster fra oss?

1) Logg inn på Mine Sider og trykk på Mitt Medlemskap

2) Scroll ned og trykk på Samtykke

3) Huk av for Aksept under Kommunikasjon

 

 

Lokale forhold

Sist oppdatert: 9. mai 2021

Actic Skien

  • Midlertidig stengt i perioden 09.mai 2021 – inntil videre.

Actic Liertoppen

  • Midlertidig stengt i perioden 12.mars 2021 – inntil videre.

Actic Nordtvet og Actic Furuset

  • Midlertidig stengt i perioden 10.november 2020 – inntil videre.

 

For våre andre sentre er det åpent med enkelte stedsspesifikke restriksjoner. Ta kontakt med ditt nærmeste senter for mer informasjon.

 

 

Informasjon om kompensasjonsmodell for stengte senter

Kompensasjon
Vi vil tilby deg en kompensasjonsløsning som skal dekke det du har betalt til oss mens vi har vært stengt dersom du lar medlemskapet løpe videre.
På denne måten vil du som kunde få friheten til å velge en løsning som passer for deg.

Kompensasjonen kan benyttes på følgende:
– Tren gratis x antall dager: eks. 14 dager kompenseres med eks. 14 dager gratis trening når det måtte passe deg.

– Én venn trener gratis x antall dager: eks. 14 dager kompenseres med eks. 28 dager til en venn som ikke er medlem hos oss fra før.

Alle medlemmer vil bli kompensert automatisk etter gjenåpning dersom man ikke ønsker noe annet.
Vår kundeservice bistår deg med frys av ditt medlemskap i perioden vi holder stengt dersom du ønsker det som et annet alternativ til kompensasjon. For å fryse ditt medlemskap kontakter du kundeservice direkte på: kundeservice@actic.no. Det er mange som skriver til oss nå, så responstiden er litt lengere enn under vanlige omstendigheter.

*NB! Denne kompensasjonen gjelder ikke for deg som allerede har kontaktet vår kundeservice og enten har fått fryst ditt medlemskap eller fått penger refundert, fordi du da allerede har mottatt kompensasjon for perioden vi har holdt stengt.

Informasjon om kompensasjonsmodell for medlemmer bosatt utenfor senterets kommune

I enkelte perioder er det dessverre kun tillatt å ha åpent for medlemmer med bostedsadresse i samme kommune som treningssenteret. Dersom du som medlem har vært berørt av dette og ikke har kunnet trene hos oss, vennligst send en e-post til kundeservice@actic.no. Vi vil da kompensere deg med fri trening tilsvarende det antallet dager du ikke har kunnet trene hos oss i denne perioden.

Hilsen oss i Actic