Ofte stilte spørsmål

Her finner du noen av de vanligste spørsmålene og svarene som kommer til vår kundeservice. Du er alltid velkommen inn på senterne våre, hvor våre ansatte gjerne hjelper deg med de eventuelle spørsmålene som ikke beskrives under.

Mine sider

Hvordan kommer jeg inn på mine sider?

Gå på https://www.actic.no/logg-in/ Logg inn med din registrerte e-postadresse eller medlems-ID, og PIN-kode (de fire første sifrene i fødselsdatoen din, DDMM).

På Mine sider kan du:
– Bestille/avbestille gruppetimer
– Opprette AvtaleGiro med Actic (se nedenfor, under “Administrasjon/betaling”)
– Se/redigere dine registrerte opplysninger
– Se din medlemskontrakt og informasjon om ditt medlemskap
– Endre din PIN-kode

Vennligst kontakt Actics Kundeservice dersom du får problemer med innloggingen.

Gruppetrening

Hvordan melder jeg meg på gruppetimer?

For å sikre deg plass på gruppetime kan du bestille plass enten via kiosken/resepsjonen på treningssenteret, via nettsiden eller appen vår. Dette kan du gjøre 7 dager i forveien, og helt opptil timen starter, forutsatt at det er ledig plass. Før timen begynner må du også trekke ut billett som du gir til gruppetreningsinstruktøren.

Du må huske å trekke ut din billett før timen starter. Denne gir du til gruppetreningsinstruktøren og er ditt bevis på at du har plass på timen. Billetten kan trekkes ut to timer før timen starter og senest ti minutter før timen starter. Dersom du på forhånd hadde bestilt plass på timen, men ikke henter ut billetten, vil du bli registrert som ikke møtt opp.

Du kan melde deg på timer via nettsiden, appen eller på treningssenteret.

Via kiosken eller via nettsiden

Via kiosken: Scan medlemskortet ditt og følg instruksene på skjermen.

Via nettsiden:

  1. Gå på www.actic.no
  2. Klikke “Logg inn” øverst til høye og logg inn med din registrerte e-postadresse eller medlems-ID, og PIN-kode (de fire første sifrene i fødselsdatoen din, DDMM).
  3. Klikk “Bestill økt”, velg treningssenter, dag og “Søk økt”. Merk at du kan booke gruppetimer 7 dager i forveien!
  4. Klikk “Bestill” på gruppetimen som du ønsker å delta på. Bekreft ved å klikke “Bestill”. Du har nå bestilt plass på gruppetimen!
  5. NB! Dersom du likevel ikke kan delta på den bestilte gruppetimen er det viktig at du avbestiller via “Mine Sider”. Dette kan gjøres inntil to timer før timen starter.
Via appen

Via appen:

  1. Dersom du ikke allerede har gjort det, last ned Actic-appen:
    Last ned til iPhone her.
    Last ned til Android her.
  2. Trykk “Bestill time”.
  3. Velg treningssenter og “Bestill ny time”
  4. Trykk “Bestill” på gruppetimen som du ønsker å delta på. Du har nå bestilt plass på gruppetimen!
  5. NB! Dersom du likevel ikke kan delta på den bestilte gruppetimen er det viktig at du avbestiller timen. Dette kan gjøres på “Timebestillinger” inntil to timer før timen starter.

.

Jeg har fått advarsel på at jeg ikke møtte opp til gruppetimen. Hva gjør jeg?

Du trenger ikke å gjøre noe spesielt annet enn å passe på å møte opp til timen eller avbestille i tide fremover.

Dersom dette gjentar seg tre ganger på under 30 dager, vil vi se oss nødt til å gi deg karantene.

Denne ordningen har vi slik at våre medlemmer, av hensyn til andre medlemmer, passer på å komme til bestilt time eller avbestille ved behov. Dette for å frigi plass til andre medlemmer.

For mer informasjon vedrørende våre bookingregler, se her.

Bedrift

Hvem kan inngå en bedriftsavtale med Actic?

Alle bedrifter som ønsker å tilby trening til sine ansatte kan inngå en avtale med Actic. Er du en ansatt som ønsker at din arbeidsgiver skal inngå en avtale med Actic? Om du er leder eller ansatt kan du ta kontakt med oss på kundeservice@actic.no eller 6132 47 50 så tar vi kontakt med dere.

Jeg får et treningsbidrag fra arbeidsgiveren min, men trenger attest for å bekrefte medlemskapet. Hvordan får jeg kvittering for innbetalingene?

Ta kontakt med Intrum Justitia via telefon eller e-post og be om en kvittering. Tlf: 23 17 11 34 eller e-post: no.trening@intrum.com

Hvordan kan jeg fjerne en ansatt fra bedriftsavtale?

Kontakt ditt treningssenter eller Actics kundeservice.

Vi har endret fakturaadresse, hva gjør vi?

Kontakt Actics kundeservice i god tid før endringen trår i kraft.

Hvordan får en ansatt tilgang på avtale?

Den ansatte tar kontakt med sitt nærmeste Actic senter eller Actics kundeservice med bekreftelse på arbeidsforhold. Bekreftelse kan være gyldig legitimasjon sammen med personalbevis, lønnslipp eller bekreftelse fra arbeidsgiver.

Hvordan fryse et medlemskap til en ansatt?

Frys av medlemskap kan kun utføres av den ansatte. Se informasjon om frys under “Mitt medlemskap”.

Vi vil si oppmedlemskapet til en ansatt. Hvordan går vi fram?

Bedrifter har kun tilgang til å overføre ansatte fra bedriftsavtale til privat medlemskap, ikke si opp medlemskapet. Ta kontakt med deres treningssenter eller Actics kundeservice. Det er kun den ansatte selv som har tilgang til å avslutte sitt medlemskap i henhold til punkt 6. i «Betingelser for avtalegiro mellom Actic Norge AS og betaler» i medlemskontrakt hos Actic.

Vi ønsker å se på muligheten for å endre eksisterende bedriftsavtale. Hvem kontakter vi?

Dersom dere ønsker å endre eksisterende bedriftsavtale, vennligst ta kontakt med Actics kundeservice på tlf 61 32 47 50 eller e-post: kundeservice@actic.no

Mitt medlemskap

Kan jeg overdra medlemskapet til et annet familiemedlem?

Medlemskapet er personlig og kan ikke overdras til andre.

Kan jeg fryse (midlertidig stoppe) mitt medlemskap?

Følgende vilkår gjelder for frys av medlemskap hos Actic:

  • Medlemskapet kan kun fryses med gyldig årsak og gyldig dokumentasjon.
  • Dokumentet kan ikke være eldre enn 6 måneder.
  • Medlemskapet kan fryses i minimum 1 måned og maksimum 11 måneder.
  • Fryseperioden kan tidligst starte den 1. i påfølgende måned.
  • Det er ikke mulig å fryse tilbake i tid.
  • Ved godkjent søknad blir medlemskapet automatisk gjenåpnet dagen etter ønsket stoppdato.
    Medlemsavgift påløper fra gjenåpningsdatoen.
  • Medlemsavgift vil ikke debiteres i fryseperioden og medlemskortet vil bli sperret for adgang til Actics fasiliteter.
  • Du belastes med et administrasjonsgebyr ved godkjent frys, ihht. gjeldende satser (kr 250,- per 01.07.2016).
  • Dersom du er i bindingstid, vil bindingstiden forskyves tilsvarende fryseperioden.

Actic innvilger frys av medlemskap under følgende forhold:

  • Sykdom som gjør at man ikke kan trene/svømme.
  • Svangerskap/barsel.
  • Militærtjeneste.
  • Utstasjonering i forbindelse med arbeid/utdanning.

Vi anser følgende dokumenter som gyldige:

  • Sykdom: Attest fra lege eller annet helsepersonell.
  • Svangerskap/barsel: Attest fra helsepersonell eller Helsekort.
  • Militærtjeneste: Attest fra militæret.
  • Utstasjonering: Attest fra arbeids- eller studiestedet.

Du kan søke om å fryse medlemskapet ditt her.

Du kan også søke om å fryse medlemskapet ditt på senteret. Husk å ta med gyldig dokumentasjon. Du vil få skriftlig svar på din søknad innen 10 virkedager.

Hvordan sier jeg opp medlemskapet?

Oppsigelse av medlemskap bør skje skriftlig via e-post, brev eller ved personlig oppmøte ved treningssenteret. Du vil få en kvittering på at oppsigelsen har blitt registrert og opplysninger om siste trekk og siste treningsdato.

Oppsigelsen må skje før den 1. i den måneden du ønsker siste trekk. Det vil si at siste trekk vil gå i måneden etter utmeldingsmåneden. Medlemskapet vil tidligst bli avsluttet etter fullført bindingstid. Ingen ekstra kostnader tilkommer ved oppsigelse.

Oppsigelse i bindingstid: Medlemskapet kan sies opp i bindinstiden dersom det foreligger særskilt tyngende årsaker som tilsier at det er urimelig å fullføre avtaleperioden. Årsaken må dokumenteres og med gyldig dokumentasjon som ikke er eldre enn 6 måneder gammelt. Forøvrig gjelder betingelsene som beskrevet i avsnittene ovenfor.

Administrasjon & Betaling

Jeg har et spørsmål vedrørende min betaling. Hvem kontakter jeg?

Alle spørsmål som gjelder betaling rettes til vårt betalingsselskap, Credicare:
Tlf: 22 80 70 00 eller e-post: actic@credicare.no

Hvordan oppretter jeg AvtaleGiro med Actic?

Du kan opprette AvtaleGiro på to måter:

1)   Via Mine Sider:

Gå på https://www.actic.no/logg-in/
Logg inn med din registrerte e-postadresse eller medlems-ID og PIN-kode (de fire første sifrene i fødselsdatoen din, DDMM).

Etter at du har logget inn på «Mine sider» velger du fanen «Opplysninger» og “AvtaleGiro”. Du vil deretter bli guidet gjennom enkle steg for å opprette AvtaleGiro. NB! Denne tjenesten krever at du har Bank-ID eller Bank-ID på mobil.

2)   Via din nettbank:

For å opprette AvtaleGiro med Actic i din nettbank, må du ha en faktura fra oss. Betal denne på vanlig måte i din nettbank. Etter at du har bekreftet betalingen vil du få spørsmål om å opprette AvtaleGiro med Actic. Svar ja på dette.

Når din AvtaleGiro er aktiv, vil det bli trukket medlemsavgift fra din registrerte bankkonto.

Hvorfor sender dere faktura til meg?

Dersom du ikke har en aktiv AvtaleGiro, vil du få tilsendt faktura med fakturagebyr fra vårt betalingsselskap. Denne må betales på vanlig måte. For å opprette AvtaleGiro med oss, vennligst følg stegene som beskrevet ovenfor.

Hvilken dag belaster dere for medlemsavgiften og hva skjer dersom jeg ikke betaler i tide?

Medlemsavgiften innkreves den 26. hver måned. Det går dessverre ikke an å endre trekkdatoen. Du betaler for trening i inneværende måned. Altså den 26. januar betaler du medlemsavgift for medlemskap i januar, osv.

AvtaleGiro: På trekkedagen, den 26.: dersom medlemsavgiften av ulike årsaker ikke blir innbetalt, vil vi gjøre to nye forsøk de to påfølgende virkedagene. Dersom medlemsavgiften fortsatt uteblir, vil du motta en betalingspåminnelse med purregebyr per post til adressen som du har registrert hos oss. Dersom innbetalingen av betalingspåminnelsen ikke har blitt registrert på forfallsdatoen, vil du motta varsel om inkasso.

Faktura: Forfall er den 26. hver måned. Faktura sendes til deg i midten av hver måned. Dersom vi ikke har mottatt innbetalingen til forfall, vil du motta en betalingspåminnelse med purregebyr per post til adressen som du har registrert hos oss. Dersom innbetalingen av betalingspåminnelsen ikke har blitt registrert på forfallsdatoen, går det over til inkasso.

Actic anmoder alle medlemmer å betale i tide for å unngå gebyrer og renter.
Husk at det er ditt ansvar at vi til enhver tid har din korrekte adresse!

Jeg har blitt belastet 99 kroner i tillegg til medlemsavgiften. Hva er det?

Det er mest sannsynlig det årlige administrasjonsgebyret, en avgift som dekker våre administrasjonskostnader. Det ble betalt med innmeldingsavgiften ved innmelding og belastet hver 13. måned for så lenge du er medlem.

AvtaleGiroavtalen min er aktiv i banken, men det blir ikke trukket noe, og jeg får faktura. Hvorfor?

Det kan være flere grunner til dette, kontakt Intrum på
tlf: 23 17 11 34 eller e-post: no.trening@intrum.com.

Jeg flytte til en annen by der Actic finnes. Kan jeg overføre medlemskapet mitt dit?

Ja, ta kontakt med Actics kundeservice, så overfører vi deg.