Gruppetrening

Actic Power

Hva er Actic Power?

Actic Power er vår egen forkoreograferte vektstangtime der vi trener kroppens store muskelgrupper. Blant annet kjøres klassiske styrkeøvelser som knebøy, markløft, roing, utfall og bicepscurl. Actic Power er en time som fokuserer på styrke og utholdenhet.

– Du kan komme som nybegynner. Om du trener Power regelmessig kommer du på sikt til å kjenne alle fordelene som timen gir. Om du har trent bodypump tidligere kommer du til å kjenne igjen øvelsene og opplegget. Også her handler det om å trene hele kroppen med vektstang og vektskiver, sier Sofia Harre-Wallén, grupptreningsansvarlig på Actic.

Allsidig trening med Actic Power

Styrketrening gjør deg ikke bare sterkere, du får også bedre koordinasjon, kondisjon og kroppsbevissthet. Dessuten gir timer som Power, hvor man kjører mange repetisjoner av samme øvelse, god muskelutholdenhet.

Timen består av basisøvelser som knebøy, markløft – både vanlige og rette, roing og utfall. Ut over dette er det ulike øvelser i de ulike releasene, for resten av muskelgruppene, men man trener hele kroppen, sier Sofia.

Dersom du er helt ny vil du få hjelp både med teknikk og anbefalinger for hvor mye vekt du bør sette på stengene. Instruktørene vil vise og forklare hvordan øvelsene skal utføres samt hvor mye vekt du bør øke/minske fra forrige øvelse. Speilene i salen er også til hjelp, slik at du kan sjekke at du utfører øvelsene riktig.

Ta utgangspunkt i dine egne forutsetninger

Eksakt hvor tungt du skal trene er opp til deg. Timen skal i prinsippet passe for alle. Ha lettere vekter dersom du er uerfaren, trener etter en skade, eller nylig har født. Kjør på med tyngre vekter dersom du er veltrent. Pass likevel på å ikke ta i for hardt og vær nøye med teknikken. Det er lett å bli overmodig, og det anbefales ikke å lesse på med alt for mye vekter dersom du ikke har deltatt på så mange timer. Vent til teknikken sitter og kroppen har blitt vant til øvelsene. Kombiner gjerne Power-timen med kondisjonstimer som svømming, aerobics eller løping, eller bevegelighetstimer som yoga eller Actic Dynamic flex.

 

Tidseffektiv trening som gir resultater!

Lær deg å trene etter HIT-metoden!

Synes du det er vanskelig å finne tid til å trene? Eller ønsker du rett og slett å få mest mulig ut av hver treningsøkt? Hos Actic trener vi etter treningsmetoden HIT (høyintensitetstrening), som innebærer at du på kun 20 minutter gir kroppen tilstrekkelig trening for å utvikles. 

Les mer her!

Group 7

Se

#ingenunn
skyldninger

 

Kostnadsfri prøvetime 

Helt gratis, inviterer vi deg i 60 minutter test trening. Du kan arbeide både i treningsstudioet eller prøv en gruppetrening.

Kostnadsfri prøvetime

Fyll ut skjemaet for å be om en prøvetime.

Henter personlige opplysninger…

Du har redan ett aktivt medlemskap och kan därför inte nyttja Prova på erbjudandet. Kontakta din anläggning om du har frågor kring ditt medlemskap!

Du har redan ett konto hos Actic och kan därför inte nyttja Prova på erbjudandet. Kontakta din anläggning om du har frågor kring ditt medlemskap!

Skriv inn et gyldig fødselsdato

Du kan dessverre ikke kjøpe medlemskap siden du er under 18 år. Hvis du tar med en forelder eller ansvarlig betaler over 18 år til treningssenteret, hjelper vi deg med å få satt opp et medlemskap.

Så starter vi!