Treningstips

Mer og mer i 30 dager

Klar for en treningsutfordring?

Gi deg selv en enkel og morsom treningsutfordring! Det eneste du trenger å gjøre er å følge treningsprogrammet i 30 dager.

Hvorfor ikke før morgendusjen? Det er nemlig øvelser du kan gjøre hjemme uten utstyr, men den kan selvsagt gjøres på gymmet også. Det starter kort og lett og bygges på hele veien. Første dagen er du ferdig på et par minutter, men i slutten av måneden tar det litt lenger tid for å komme gjennom alle repetisjoner, men ikke gi opp! Holder du ut kommer du til å bli mye sterkere på bare en måned, og hvem vil vel ikke det?

Programmet skal gjøres på så kort tid som mulig, du skal hvile så lite som mulig mellom øvelsene, men pass på at du gjør alle repetisjoner korrekt. Du kan blande øvelsene slik du vil også men hold telling på antallet repetisjoner slik at du ikke misser noen. Prøv å gjøre alle armhevninger på tå, ta pauser og hvil når du trenger. Holder du ikke ut hele veien kan du gjøre de siste på knær eller sette hendene på en benk eller sofakant.

Lykke til! Vi ses på den andre siden!

 

Armheving

Stå på hender og tær. Gå ned til brystet treffer gulvet og press deg tilbake opp igjen. Pass på at kroppen er som en planke slik at du ikke svaier ryggen på vei opp.

 

Sideutfall

Stå med bena i hoftebreddes avstand. Ta et stort steg ut til siden og synk ned med rumpa bakover og nedover. Gå så dypt du kan med god holdning. Press deg tilbake opp med det bøyde benet og gå deretter ned med det andre benet. Kjør annethvert ben.

 

Situps

Ligg på rygg med bøyde ben og armene over hodet med hendene i gulvet. Sitt opp eksplosivt ved å ta i med magen og slenge fram armene. Treff føttene med hendene. Legg deg ned igjen og start pånytt.

 

Knebøy

Stå med føttene mellom hofte- og skulderbreddes avstand. Gå ned i en knebøy så langt du kan med god holdning i ryggen og uten at du får vekten fram på tærne, og gjerne slik at hoftene kommer under knehøyde. Press deg tilbake opp.

 

 

Dag 1
Knebøy, 5
Armhevninger, 5
Sideutfall, 5/5
Situps, 5
 

Dag 2
Knebøy, 10 Armhevninger, 5
Sideutfall, 10/10
Situps, 10

Dag 3
Knebøy, 15
Armhevninger, 10
Sideutfall, 10/10
Situps, 15
Dag 3
Knebøy, 15
Armhevninger, 10
Sideutfall, 15/15
Situps, 15
Dag 5
Knebøy, 15
Armhevninger, 10
Sideutfall, 15/15
Situps, 20
Dag 6
Knebøy, 20
Armhevninger, 15
Sideutfall, 15/15
Situps, 20
Dag 7
Knebøy, 20
Armhevninger, 15
Sideutfall, 20/20
Situps, 20
Dag 8
Knebøy, 25
Armhevninger, 20
Sideutfall, hvile
Situps, 25
Dag 9
Knebøy, hvile
Armhevninger, 20
Sideutfall, 25/25
Situps, 25
Dag 10
Knebøy, 25
Armhevninger, 20
Sideutfall, 25/25
Situps, 25
Dag 11
Knebøy, 30
Armhevninger, 20
Sideutfall, hvile
Situps, 25
Dag 12
Knebøy, hvile
Armhevninger, 25
Sideutfall, 25/25
Situps, 25
Dag 13
Knebøy, 35
Armhevninger, 25
Sideutfall, 25/25
Situps, 25
Dag 14
Knebøy, 40
Armhevninger, 25
Sideutfall, 25/25
Situps, 25
Dag 15
Knebøy, 40
Armhevninger, hvile
Sideutfall, 25/25
Situps, 25
Dag 16
Knebøy, 40
Armhevninger, 25
Sideutfall, 30/30
Situps, 30
Dag 17
Knebøy, 45
Armhevninger, 25
Sideutfall, hvile
Situps, 30
Dag 18
Knebøy, 45
Armhevninger, 30
Sideutfall, 30/30
Situps, 30
Dag 19
Knebøy, 50
Armhevninger, 30
Sideutfall, 30/30
Situps, hvile
Dag 20
Knebøy, 50
Armhevninger, 30
Sideutfall, 35/35
Situps, 30
Dag 21
Knebøy, 50
Armhevninger, hvile
Sideutfall, 35/35
Situps, 35
Dag 22
Knebøy, hvile
Armhevninger, 30
Sideutfall, 40/40
Situps, 35
Dag 23
Knebøy, 50
Armhevninger, 35
Sideutfall, 40/40
Situps, 35
Dag 24
Knebøy, 50
Armhevninger, hvile
Sideutfall, 40/40
Situps, 35
Dag 25
Knebøy, 55
Armhevninger, 35
Sideutfall, 45/45
Situps, 40
Dag 26
Knebøy, 55
Armhevninger, 35
Sideutfall, 45/45
Situps, hvile
Dag 27
Knebøy, 60
Armhevninger, 35
Sideutfall, 45/45
Situps, 40
Dag 28
Knebøy, 60
Armhevninger, 40
Sideutfall, 45/45
Situps, 40
Dag 29
Knebøy, 60
Armhevninger, 40
Sideutfall, 50/50
Situps, 45
Dag 30
Knebøy, 70
Armhevninger, 50
Sideutfall, 50/50
Situps, 55

 

En personlig trener kjenner deg godt

Personlig trener

Tenk deg å ha en person som kun tenker på hvordan nettopp din trening kan bli morsommere og mer effektiv. Som heier deg frem når du føler deg litt umotivert, og jubler sammen med deg når du når målene dine. Det kan du få hvis du skaffer deg en personlig trener.

Vil du vite mer?

Smiley