Treningstips

Treningstrender 2013

Hvert år publiserer American College of Sports Medicine(ACSM) hva som forventes å bli årets trender innen trening. Den tydeligste trenden vi ser, er at stadig flere velger å satse på en sunn livsstil der fysisk aktivitet er en naturlig del av hverdagen. Eksempler på noen topp-15-trender for 2013 som ACSM ser, er blant annet:

  • Styrketrening
    Styrketrening er fortsatt trendy. Både kvinner og menn inkluderer ofte styrketrening i treningsrutinene, eller har det som hovedtreningsform. Spesielt har andelen kvinner økt, det skyldes at mange opplever at de bygger en sunn og sterk kropp gjennom styrketreningen.
  • Styrketrening med egen kroppsvekt
    Det finnes uendelig mange flere øvelser enn armhevinger og situps som du kan gjøre ved hjelp av din egen kropp. I løpet av det siste året er dette blitt mer og mer populært. Prøv gjerne Actics nyegruppetreningstime Re-Shape, som er en 30 minutters økt der du bruker kroppen som redskap.
  • Trening for seniorer
    Tilpassede treningsprogrammer for eldre er en trend som holder seg. Dette gjenspeiles på våre sentre – vi har cirka 20 000 seniorer som trener og har det bra. Mange av dem deltar regelmessig på de ulike seniortimene vi tilbyr.
  • Trening med personlig trener
    I takt med at stadig flere velger å utdanne seg til personlig trener øker også tilgjengeligheten. Vi ser også at det ikke bare er nybegynnere som benytter seg av personlige trenere for å komme i gang, men også mer erfarne får hjelp til å få treningen opp på neste nivå. De fleste av Actics sentre har personlige trenere.
  • Helsefokus på arbeidsplassen
    Flere og flere bedrifter har innsett viktigheten av et strategisk og profesjonelt forebyggende helsearbeid. Det utføres undersøkelser om hvilke innsparinger man oppnår ved redusert sykefravær. Mange bedrifter gir også bidrag til de ansattes trening. Det er blitt stadig viktigere for bedrifter å oppmuntre de ansatte til en sunn livsstil.

(Kilde: www.acsm.org)

En tydelig trend vi i Actic ser hos våre medlemmer, er at mange er veldig flinke til å variere treningen. Ved å prøve ulike treningsformer finner man snart sin egen favoritt. Variert trening er nøkkelen til fremskritt i treningen.

En personlig trener kjenner deg godt

Personlig trener

Tenk deg å ha en person som kun tenker på hvordan nettopp din trening kan bli morsommere og mer effektiv. Som heier deg frem når du føler deg litt umotivert, og jubler sammen med deg når du når målene dine. Det kan du få hvis du skaffer deg en personlig trener.

Vil du vite mer?

Smiley

Kostnadsfri prøvetime 

Helt gratis, inviterer vi deg i 60 minutter test trening. Du kan arbeide både i treningsstudioet eller prøv en gruppe øvelse.

Kostnadsfri prøvetime

Fyll ut skjemaet for å be om en prøvetime.

Så starter vi!