Treningstips

Svøm deg til toppform

Svøm deg til toppform

Svømming er en effektiv treningsform som ikke bare fungerer bra på kondisjonen, men også styrken. Svømming er svært skånsomt som gjør at risikoen for skader er svært liten – perfekt for deg som er litt ekstra utsatt eller har noen plager fra før. Et stort pluss er at du får gratis bevegelighetstrening og god fart på forbrenningen.

Skånsom trening for kroppen

Svømmetrening er en av de mest skånsomme og effektive treningsmetodene man kommer borti. Her kan du trene med høy intensitet uten å stresse leddene, samtidig som forbrenningen øker fordi du engasjerer de store muskelgruppene. På noen av senterne våre tilbys det gruppetrening i vann. Om du har problemer med knær eller hofter, er jogging i basseng en god form for mosjon.

Et godt supplement til din vanlige trening

Med riktig teknikk, gir svømming kjernen god stabilitet og kroppen din bedre mobilitet. Noe som gjør at svømmetrening er et flott tillegg for de som ønsker å ta treningen til neste nivået. Dette gjør at du kan variere svømmingen.

Svøm intervaller – veksle mellom høyt tempo i ett minutt og deretter et lavere tempo/hvile i ett minutt. Utfra at intervalløkten er på ca. 30 minutter.

Utnytt svømmekunnskapene dine!

Om du mestrer flere svømmeteknikker kan du blande dem for å få trene hele kroppen. Svømming på ryggen trener for eksempel armer, lår, rygg, hofte og bryst. For å effektivisere svømmingen – prøv å hold håndleddene rette samtidig som du sparker fra hoften, ikke knærne.

Ikke slurv – noe som er viktig å tenke på når man svømmer, er at man skal fokusere på langsomme og store svømmetak. Det er mye mer effektivt enn små og slappe svømmetak. Bruk bena. Prøv å svømme på ryggen med kraftige benspark. Du kan også låne barnas badering som støtte for å fokusere mer på kraftige benspark.

En personlig trener kjenner deg godt

Personlig trener

Tenk deg å ha en person som kun tenker på hvordan nettopp din trening kan bli morsommere og mer effektiv. Som heier deg frem når du føler deg litt umotivert, og jubler sammen med deg når du når målene dine. Det kan du få hvis du skaffer deg en personlig trener.

Vil du vite mer?

Smiley

Kostnadsfri prøvetrening

Henter personlige opplysninger…

Du har allerede et aktivt medlemskap hos oss og kan derfor ikke benytte deg av Gratis prøvetrening tilbudet. Kontakt ditt treningssenter hvis du har spørsmål om ditt medlemskap!

Du har allerede en konto hos Actic og kan derfor ikke benytte deg av Gratis prøvetrening tilbudet. Kontakt ditt treningssenter hvis du har spørsmål om ditt medlemskap!

Skriv inn et gyldig fødselsdato

Du kan dessverre ikke kjøpe medlemskap siden du er under 18 år. Hvis du tar med en forelder eller ansvarlig betaler over 18 år til treningssenteret, hjelper vi deg med å få satt opp et medlemskap.

Actic Norge har 24 treningssentre hvor du kan bli kjent med din nye treningskompis. Vi tilbyr deg 7 dagers prøvetrening helt kostnadsfritt! Du kan trene styrke og kondisjon på senteret eller teste ut en gruppetreningstime. 20 av våre sentre har også basseng som inngår i treningskortet ditt. Velkommen inn!

  • Behandling av personopplysninger

    Vi behandler dine personopplysninger med det formål å administrere din avtale med oss, for å forbedre våre tjenester og for å gjøre at din opplevelse hos oss blir så god som overhode mulig. Les mer om vår personopplysningspolicy og medlemsvilkår.

  • Jeg har lest og akseptert Actic sine vilkår
  • Så starter vi!

Så starter vi!