Treningstips

Svøm deg til toppform del 2

Svøm deg til toppform del 2

Svømming er en utmerket trenings- og mosjonsform som ikke bare styrker utholdenheten. Det er også bra for musklene, siden det er en skånsom, men likevel effektiv treningsform. Skaderisikoen er svært lav, noe som gjør svømming til en perfekt treningsform for de som er skadeutsatte. Du får i tillegg god fart på forbrenningen, og du trener smidighet.

Skånsom trening for kroppen

Svømming er en av de mest skånsomme og effektive treningsformene. Når du svømmer, kan du trene med høy intensitet uten å belaste leddene. Du trener i prinsippet hele kroppen og kobler inn store muskelgrupper, noe som gir god forbrenningstrening. På noen av våre sentre har vi også vanngruppetrening. Hvis du for eksempel har problemer med knær eller hofter, er jogging i våtvest for eksempel en god treningsform.

Godt supplement til vanlig trening

Med riktig teknikk gir svømming kjernemuskulaturen god stabilitet og bedre bevegelighet, noe som gjør denne treningsformen til et godt supplement for deg som ønsker å variere treningen for å komme opp på neste nivå.

Slik kan du variere svømmingen

  • Svøm med høyt tempo i ett minutt og deretter lavere tempo i ett minutt, gjør dette i ca 30 minutter. Varier gjerne svømmeteknikk og lengden på intervallene.
  • Bruk svømmekunnskapene dine! Hvis du behersker ulike svømmeteknikker, kan du kombinere disse for å trene hele kroppen. Ved ryggsvømming trenes for eksempel både armer, lår, rygg, hofter og bryst. For å effektivisere ryggsvømmingen bør du holde vristene utstrukket og prøve å sparke fra med hele beinet fra hoften og ned, ikke bare fra kneet.
  • Ikke slurv. Noe som gjelder svømmetrening generelt, er at du bør prøve å ta langsomme og store og kraftige svømmetak. Det er bedre med få, kraftige svømmetak enn mange slurvete.
  • Bruk beina. Prøv å ryggsvømme med kraftige beintak. Du kan også låne barnas badering og sparke deg fremover mens du holder i den. Plasser baderingen mellom føttene og ta kun kraftige armtak.

En personlig trener kjenner deg godt

Personlig trener

Tenk deg å ha en person som kun tenker på hvordan nettopp din trening kan bli morsommere og mer effektiv. Som heier deg frem når du føler deg litt umotivert, og jubler sammen med deg når du når målene dine. Det kan du få hvis du skaffer deg en personlig trener.

Vil du vite mer?

Smiley

Kostnadsfri prøvetrening

Henter personlige opplysninger…

Du har allerede et aktivt medlemskap hos oss og kan derfor ikke benytte deg av Gratis prøvetrening tilbudet. Kontakt ditt treningssenter hvis du har spørsmål om ditt medlemskap!

Du har allerede en konto hos Actic og kan derfor ikke benytte deg av Gratis prøvetrening tilbudet. Kontakt ditt treningssenter hvis du har spørsmål om ditt medlemskap!

Skriv inn et gyldig fødselsdato

Du kan dessverre ikke kjøpe medlemskap siden du er under 18 år. Hvis du tar med en forelder eller ansvarlig betaler over 18 år til treningssenteret, hjelper vi deg med å få satt opp et medlemskap.

Actic Norge har 24 treningssentre hvor du kan bli kjent med din nye treningskompis. Vi tilbyr deg 7 dagers prøvetrening helt kostnadsfritt! Du kan trene styrke og kondisjon på senteret eller teste ut en gruppetreningstime. 20 av våre sentre har også basseng som inngår i treningskortet ditt. Velkommen inn!

  • Behandling av personopplysninger

    Vi behandler dine personopplysninger med det formål å administrere din avtale med oss, for å forbedre våre tjenester og for å gjøre at din opplevelse hos oss blir så god som overhode mulig. Les mer om vår personopplysningspolicy og medlemsvilkår.

  • Jeg har lest og akseptert Actic sine vilkår
  • Så starter vi!

Så starter vi!