Treningstips

10 enkla övningar för stranden

Er du en av dem som bruker store deler av sommeren ute på golfbanen? Eller er du en nybegynner som har lyst til å bli en flinkere golfer? Det er ikke så lett å ta en perfekt golfsving, og det setter ganske store krav til din bevegelighet, stabilitet og koordinasjon.

Enten du er en erfaren golfer eller nybegynner, er det lurt å styrke kroppen med styrketrening. Det reduserer skaderisikoen, aktiverer kroppen din og får i gang blodomløpet, samtidig som det gir deg en utfordring for både holdning og bevegelighet.

Områder der golfspillere ofte kan få skader, er:

  • Skuldre
  • Håndledd
  • Albuer
  • Korsrygg
  • Føtter

Styrketrening er en viktig faktor for å redusere belastningen av disse områdene og øke kvaliteten på golfspillingen. Det gjelder ikke å bli ekstremt sterk eller å legge på seg masse, men heller å få en jevnt sterk og smidig kropp som klarer å ta en golfsving uten å dra på seg et strekk eller en overbelastning.

Nedenfor følger noen tips til hvordan du kan styrke føttene dine og andre viktige golfmuskler!

Golf-axlar

Øvelse 1 – Skulderrotasjon

Stabiliserer skuldrene og gjør dem sterkere.

Tenk på dette: Strekk deg og hold albuene inntil kroppen i 90 grader. Roter sakte utover, men hold albuene mot kroppen og i 90 grader hele tiden.

Målet er å få en brennende følelse på baksiden av skulderen!

golf-biceps

Øvelse 2 – Omvendt bicepscurl

Styrker området der du kan rammes av tennisalbue, noe golfere lett kan utsettes for.
Tenk på dette:
La knokene peke opp, og før strikk, manualer eller stang opp.

Husk å holde overarmen stille i loddrett posisjon gjennom hele bevegelsen.

En personlig trener kjenner deg godt

Personlig trener

Tenk deg å ha en person som kun tenker på hvordan nettopp din trening kan bli morsommere og mer effektiv. Som heier deg frem når du føler deg litt umotivert, og jubler sammen med deg når du når målene dine. Det kan du få hvis du skaffer deg en personlig trener.

Vil du vite mer?

Smiley

Kostnadsfri prøvetime 

Helt gratis, inviterer vi deg i 60 minutter test trening. Du kan arbeide både i treningsstudioet eller prøv en gruppe øvelse.

Kostnadsfri prøvetime

Fyll ut skjemaet for å be om en prøvetime.

Så starter vi!