Treningstips

10 enkla övningar för stranden

Er du en av dem som bruker store deler av sommeren ute på golfbanen? Eller er du en nybegynner som har lyst til å bli en flinkere golfer? Det er ikke så lett å ta en perfekt golfsving, og det setter ganske store krav til din bevegelighet, stabilitet og koordinasjon.

Enten du er en erfaren golfer eller nybegynner, er det lurt å styrke kroppen med styrketrening. Det reduserer skaderisikoen, aktiverer kroppen din og får i gang blodomløpet, samtidig som det gir deg en utfordring for både holdning og bevegelighet.

Områder der golfspillere ofte kan få skader, er:

  • Skuldre
  • Håndledd
  • Albuer
  • Korsrygg
  • Føtter

Styrketrening er en viktig faktor for å redusere belastningen av disse områdene og øke kvaliteten på golfspillingen. Det gjelder ikke å bli ekstremt sterk eller å legge på seg masse, men heller å få en jevnt sterk og smidig kropp som klarer å ta en golfsving uten å dra på seg et strekk eller en overbelastning.

Nedenfor følger noen tips til hvordan du kan styrke føttene dine og andre viktige golfmuskler!

Golf-axlar

Øvelse 1 – Skulderrotasjon

Stabiliserer skuldrene og gjør dem sterkere.

Tenk på dette: Strekk deg og hold albuene inntil kroppen i 90 grader. Roter sakte utover, men hold albuene mot kroppen og i 90 grader hele tiden.

Målet er å få en brennende følelse på baksiden av skulderen!

golf-biceps

Øvelse 2 – Omvendt bicepscurl

Styrker området der du kan rammes av tennisalbue, noe golfere lett kan utsettes for.
Tenk på dette:
La knokene peke opp, og før strikk, manualer eller stang opp.

Husk å holde overarmen stille i loddrett posisjon gjennom hele bevegelsen.

En personlig trener kjenner deg godt

Personlig trener

Tenk deg å ha en person som kun tenker på hvordan nettopp din trening kan bli morsommere og mer effektiv. Som heier deg frem når du føler deg litt umotivert, og jubler sammen med deg når du når målene dine. Det kan du få hvis du skaffer deg en personlig trener.

Vil du vite mer?

Smiley

Kostnadsfri prøvetrening

Henter personlige opplysninger…

Du har allerede et aktivt medlemskap hos oss og kan derfor ikke benytte deg av Gratis prøvetrening tilbudet. Kontakt ditt treningssenter hvis du har spørsmål om ditt medlemskap!

Du har allerede en konto hos Actic og kan derfor ikke benytte deg av Gratis prøvetrening tilbudet. Kontakt ditt treningssenter hvis du har spørsmål om ditt medlemskap!

Skriv inn et gyldig fødselsdato

Du kan dessverre ikke kjøpe medlemskap siden du er under 18 år. Hvis du tar med en forelder eller ansvarlig betaler over 18 år til treningssenteret, hjelper vi deg med å få satt opp et medlemskap.

Actic Norge har 22 treningssentre hvor du kan bli kjent med din nye treningskompis. Vi tilbyr deg 7 dagers prøvetrening helt kostnadsfritt! Du kan trene styrke og kondisjon på senteret eller teste ut en gruppetreningstime. 20 av våre sentre har også basseng som inngår i treningskortet ditt. Velkommen inn!

  • Behandling av personopplysninger

    Vi behandler dine personopplysninger med det formål å administrere din avtale med oss, for å forbedre våre tjenester og for å gjøre at din opplevelse hos oss blir så god som overhode mulig. Les mer om vår personopplysningspolicy og medlemsvilkår.

  • Jeg har lest og akseptert Actic sine vilkår
  • Så starter vi!

Så starter vi!