Treningstips

Positive effekter av trening

Trening har enormt mange positive effekter. Tiden du investerer i å trene, vil kroppen betale tilbake i fullt monn. Visste du for eksempel at trening kan gjøre at du tåler stress bedre? Mengden stressrelaterte hormoner som adrenalin og kortisol blir også lavere under hvile.

Dessuten:

– Du blir sterkere.
– Du får bedre kondisjon.
– Du øker kroppens energiforbruk, ikke bare i løpet av selve treningsøkten, men også under hvile.
– Trening øker mengden hormoner som gjør deg glad, f.eks. endorfiner og dopaminer.
– Trening kan motvirke stress, depresjon og angst.
– Du styrker kroppens indre funksjoner. Både immunforsvaret og skjelettet blir sterkere, og også blodsirkulasjonen forbedres.
– Du blir smartere. Trening kan gjøre underverker for hjernen. Faktum er at dannelsen av hjerneceller i hippocampus øker, noe som har positiv effekt for hukommelsen og læringsevnen.
– Insulinfølelsen forbedres, noe som er bra for diabetikere og de i risikosonen for dette.
– Du sover bedre.

En personlig trener kjenner deg godt

Personlig trener

Tenk deg å ha en person som kun tenker på hvordan nettopp din trening kan bli morsommere og mer effektiv. Som heier deg frem når du føler deg litt umotivert, og jubler sammen med deg når du når målene dine. Det kan du få hvis du skaffer deg en personlig trener.

Vil du vite mer?

Smiley

Kostnadsfri prøvetime 

Helt gratis, inviterer vi deg i 60 minutter test trening. Du kan arbeide både i treningsstudioet eller prøv en gruppe øvelse.

Kostnadsfri prøvetime

Fyll ut skjemaet for å be om en prøvetime.

Så starter vi!