Treningstips

Motivasjonsstopp? Her er tipsene for deg!

7 tips som retter fokuset ditt bort fra klokka og over på treningen

Selv om det er fint å være på treningen, kan noen økter virke litt lange.. Her er tipsene som får tiden til å løpe!

1. Lytt!

Ta med musikk og øreplugger! En skikkelig bra spilleliste gjør at halvtimen på romaskinen, sykkelen eller vektene virker mye kortere. Om du f. eks har en pod som du har lyst til å høre, spar den til en av dine treningsøkter!

2. Terapi

Istedenfor å la tankene snurre fritt rett før du skal sove, spar grubleriene til løpebåndet! Tankene renses mye raskere når du samtidig gjør noe fysisk monotont med kroppen. Og mens du tenker på deg selv, dine forhold, eller løser verdensproblemer, løper tiden også ifra deg.

Har du en vanskelig samtale med noen, eller et viktig møte, pass på å legge inn en treningsøkt rett i forkant, så vil du takle utfordringen bedre!

3. Heiagjengen

Du er på vei mot OL i vektløfting eller nytt verdensrekord på 10 000-meteren. På sidelinjen står din familie, venner og kollega og heier. Du gir alt hele veien til mål. Teit? Ja, kanskje – men alt skjer i ditt hode, og ingen andre trenger å vite hva du visualiserer for å komme deg gjennom treningsøkten ?

4. Konkurrer!

På vei mot gullet må du mest sannsynlig passerer noen sterke konkurrenter. Å konkurrere mot andre i ditt hode er en effektiv måte å finne frem denne ekstra kraften. Er du irritert på noen? Utnytt irritasjonen! Forestill deg at du konkurrerer mot denne personen og at du vinner med god margin – selvsagt!

5. Fantaser

Se deg om mens du trener. Hva slags liv, forhold, yrker og interesser tror du de andre har? Å skape historier er bra for både hjernen og tidsoppfatningen!

6. Belønning

Det er ok å unne seg selv med noe som får deg til å føle deg TOPP! Har du klart å trene så ofte som du ville? Har du løpt dine første 5 km? En belønning i form av nye treningsklær, en ekstra god lunsj eller massasje, gir skikkelig motivasjonsboost.

7. Tren med en venn

Slå to fluer i en smekk og tren med en venn. Du rekker å både svette og sosialisere, og timen blir straks litt hyggeligere.

En personlig trener kjenner deg godt

Personlig trener

Tenk deg å ha en person som kun tenker på hvordan nettopp din trening kan bli morsommere og mer effektiv. Som heier deg frem når du føler deg litt umotivert, og jubler sammen med deg når du når målene dine. Det kan du få hvis du skaffer deg en personlig trener.

Vil du vite mer?

Smiley

Kostnadsfri prøvetrening

Henter personlige opplysninger…

Du har allerede et aktivt medlemskap hos oss og kan derfor ikke benytte deg av Gratis prøvetrening tilbudet. Kontakt ditt treningssenter hvis du har spørsmål om ditt medlemskap!

Du har allerede en konto hos Actic og kan derfor ikke benytte deg av Gratis prøvetrening tilbudet. Kontakt ditt treningssenter hvis du har spørsmål om ditt medlemskap!

Skriv inn et gyldig fødselsdato

Du kan dessverre ikke kjøpe medlemskap siden du er under 18 år. Hvis du tar med en forelder eller ansvarlig betaler over 18 år til treningssenteret, hjelper vi deg med å få satt opp et medlemskap.

Actic Norge har 22 treningssentre hvor du kan bli kjent med din nye treningskompis. Vi tilbyr deg 7 dagers prøvetrening helt kostnadsfritt! Du kan trene styrke og kondisjon på senteret eller teste ut en gruppetreningstime. 20 av våre sentre har også basseng som inngår i treningskortet ditt. Velkommen inn!

  • Behandling av personopplysninger

    Vi behandler dine personopplysninger med det formål å administrere din avtale med oss, for å forbedre våre tjenester og for å gjøre at din opplevelse hos oss blir så god som overhode mulig. Les mer om vår personopplysningspolicy og medlemsvilkår.

  • Jeg har lest og akseptert Actic sine vilkår
  • Så starter vi!

Så starter vi!