Treningstips

Inlines som treningsform

Inlines som treningsform

Her følger instruktørens tips til forskjellige typer mosjon og trening som du kan utføre utendørs. Du får også noen tips til kompletterende styrkeøvelser til de forskjellige treningsformene.

Det er ikke bare gøy å kjøre inlines. Det er også en effektiv treningsform. Akkurat som ved løping, belaster du med hele kroppsvekten, noe som gir høyere forbrenning og større treningseffekt. Skaderisikoen ved selve treningen er betydelig mindre, fordi inlineskjøring vil si at du ruller frem, og dermed unngår de støtene du får når du setter ned føttene under løping.

Liker du å gå på ski om vinteren? I så fall er inlines et bra alternativ til rulleski. Med et par kompletterende staver kan du få en morsom og effektiv start på skiløpingen før sesongstart.

Riktig teknikk for best treningseffekt

Hvis du bruker den teknikken langrennsløpere bruker – kroppen foroverbøyd, dype sideskjær med bena, armer som pendler i takt med benbevegelsene – får du størst mulig treningseffekt.

Du trenger sterke mage- og ryggmuskler for å orke å holde kroppen fremoverlent. Det er bra om du kompletterer treningen med øvelser for mage og rygg. Crunches og ryggløft er effektivt.

crunch-inlines

Bentrening krever stretching

Inlineskjøring gir veldig bra trening for bena. For- og bakside lår pleier å ha en bra grunnstyrke fra andre treningsformer, som aerobics, løp og sykling.

Ømme muskler kommer du trolig først og fremst til å kjenne på inn- og utsiden av lårene ved inlineskjøring, men også i baken og hoftene. Glem derfor ikke å strekke disse områdene etter treningen.

benstretch

Tenk på sikkerheten din

Dersom du er nybegynner er det viktig å tenke på og beskytte hode, albuer, knær og håndledd. Før du begir deg ut i trafikken, må du være sikker på at du har stålkontroll over hvordan du bremser og svinger på en trygg måte.

Så er det bare å ta på solbriller og beskyttelse og nyte treningen i det fine været!

En personlig trener kjenner deg godt

Personlig trener

Tenk deg å ha en person som kun tenker på hvordan nettopp din trening kan bli morsommere og mer effektiv. Som heier deg frem når du føler deg litt umotivert, og jubler sammen med deg når du når målene dine. Det kan du få hvis du skaffer deg en personlig trener.

Vil du vite mer?

Smiley

Kostnadsfri prøvetrening

Henter personlige opplysninger…

Du har allerede et aktivt medlemskap hos oss og kan derfor ikke benytte deg av Gratis prøvetrening tilbudet. Kontakt ditt treningssenter hvis du har spørsmål om ditt medlemskap!

Du har allerede en konto hos Actic og kan derfor ikke benytte deg av Gratis prøvetrening tilbudet. Kontakt ditt treningssenter hvis du har spørsmål om ditt medlemskap!

Skriv inn et gyldig fødselsdato

Du kan dessverre ikke kjøpe medlemskap siden du er under 18 år. Hvis du tar med en forelder eller ansvarlig betaler over 18 år til treningssenteret, hjelper vi deg med å få satt opp et medlemskap.

Actic Norge har 22 treningssentre hvor du kan bli kjent med din nye treningskompis. Vi tilbyr deg 7 dagers prøvetrening helt kostnadsfritt! Du kan trene styrke og kondisjon på senteret eller teste ut en gruppetreningstime. 20 av våre sentre har også basseng som inngår i treningskortet ditt. Velkommen inn!

  • Behandling av personopplysninger

    Vi behandler dine personopplysninger med det formål å administrere din avtale med oss, for å forbedre våre tjenester og for å gjøre at din opplevelse hos oss blir så god som overhode mulig. Les mer om vår personopplysningspolicy og medlemsvilkår.

  • Jeg har lest og akseptert Actic sine vilkår
  • Så starter vi!

Så starter vi!