Treningstips

Hold kroppen i form med sykling

Sykkeltrening er en veldig bra måte å holde kroppen i form på, og er noe alle kan gjøre. ¨
Det spiller ingen rolle hvordan du ligger an styrke- og kondisjonsmessig.

Når du sykler, får hele kroppen jobbe, og med regelmessig trening får du resultater. Sykling er også skånsom trening for kroppen, fordi den ikke belaster knærne på samme måte som løping gjør.

Veldig bra for kondisjonen

Når du sykler, trener du aller mest noen av de største musklene i kroppen, nemlig forsidene av lårene og setemusklene. Dette gjør sykling til svært god kondisjonstrening, fordi det krever mye av kroppen når de store musklene jobber. Når musklene jobber, må hjertet pumpe rundt mer blod. Det hjelper i sin tur hjertet til å forbedre ytelsen, som gjør at det jobber bedre både når du trener og når du hviler. Hvilepulsen din kommer altså til å synke.

Når det gjelder trening av hjertet og sirkulasjonen, er sykling på linje med både løping og svømming. Også når vi ser på muskelstyrke og utholdenhetstrening. Det er egentlig bare med tanke på smidighet at sykkelen ikke kan konkurrere, fordi du sitter i en konstant posisjon. Derfor anbefaler vi at du kompletterer syklingen med stretchingøvelser.

De absolutte fordelene ved sykling er ganske åpenbare. Fra vi lærer oss å sykle som barn, kan vi utøve denne mosjonsformen. Det er herlig å begi seg av gårde på sykkelen når det er fint vær, og sykling er en perfekt aktivitet både når du er på ferie i utlandet og på hytta.

Kjør på – og ikke glem hjelmen!

En personlig trener kjenner deg godt

Personlig trener

Tenk deg å ha en person som kun tenker på hvordan nettopp din trening kan bli morsommere og mer effektiv. Som heier deg frem når du føler deg litt umotivert, og jubler sammen med deg når du når målene dine. Det kan du få hvis du skaffer deg en personlig trener.

Vil du vite mer?

Smiley