Treningstips

HIT-trening hjemme/utendør

HIT-trening hjemme/utendørs

Idrettsfolk har alltid vekslet mellom høyintensiv og middels- og lavintensiv trening. Løpere pleier for eksempel å legge inn intervaller der de løper raskere en strekning, eller bakketrening, der de løper oppover bakker. Det er høyintensiv trening. Fotballspillere har også alltid lagt inn høyintensive intervaller med f.eks. hinderløp, situps, armhevninger og benbøy som en del av treningen.

Varm først opp med 10 minutters jogging før du begynner på intervallene. Så gir du ditt absolutte maksimum i 15 sekunder til 30 sekunder, og hviler deretter i cirka 2 minutter. Deretter gjentar du fremgangsmåten så mye du orker. I løpet av den tiden du hviler, skal du helst være aktiv, jobbe med aktiv hvile. Du kan jogge litt lett på stedet eller sykle rolig, hvis du velger å kjøre intervalltreningen på sykkel.

Fordeler med HIT- Trening

Tidsbesparende.

 Muskelstyrken øker, noe som igjen fører til bedre arbeidsevne og større reservekapasitet. En sterkere muskel beskytter sener, ligamenter og benbygning.

 Utført riktig kan styrketrening korrigere holdningsfeil ved at balansen mellom forskjellige muskler blir riktig.

 Risikoen for benskjørhet reduseres.

 Økning av fettforbrenning og stoffskifte.

 Økning av kondisjon.

Utfør øvelsene i 20 sekunder per øvelse x3 eller lengre hvis du ønsker det.
Det viktige er at du tar ordentlig i. 

AH-HIT_hemsidan
Armhevninger

crunch-på-matta-HIT_hemsidan
Situps/ Crunch

benboj HIT
Benbøy

utfall pa bank
Utfall på benk/stubbe

rodd med vaska
Ro med vektbag eller strikk/håndmanualer med vekter

utfallskliv
Utfall med høye benløft/benløft på stubbe

Dip
Dips

En personlig trener kjenner deg godt

Personlig trener

Tenk deg å ha en person som kun tenker på hvordan nettopp din trening kan bli morsommere og mer effektiv. Som heier deg frem når du føler deg litt umotivert, og jubler sammen med deg når du når målene dine. Det kan du få hvis du skaffer deg en personlig trener.

Vil du vite mer?

Smiley

Kostnadsfri prøvetime 

Helt gratis, inviterer vi deg i 60 minutter test trening. Du kan arbeide både i treningsstudioet eller prøv en gruppe øvelse.

Kostnadsfri prøvetime

Fyll ut skjemaet for å be om en prøvetime.

Så starter vi!