Treningstips

HIT-trening hjemme/utendør

HIT-trening hjemme/utendørs

Idrettsfolk har alltid vekslet mellom høyintensiv og middels- og lavintensiv trening. Løpere pleier for eksempel å legge inn intervaller der de løper raskere en strekning, eller bakketrening, der de løper oppover bakker. Det er høyintensiv trening. Fotballspillere har også alltid lagt inn høyintensive intervaller med f.eks. hinderløp, situps, armhevninger og benbøy som en del av treningen.

Varm først opp med 10 minutters jogging før du begynner på intervallene. Så gir du ditt absolutte maksimum i 15 sekunder til 30 sekunder, og hviler deretter i cirka 2 minutter. Deretter gjentar du fremgangsmåten så mye du orker. I løpet av den tiden du hviler, skal du helst være aktiv, jobbe med aktiv hvile. Du kan jogge litt lett på stedet eller sykle rolig, hvis du velger å kjøre intervalltreningen på sykkel.

Fordeler med HIT- Trening

Tidsbesparende.

 Muskelstyrken øker, noe som igjen fører til bedre arbeidsevne og større reservekapasitet. En sterkere muskel beskytter sener, ligamenter og benbygning.

 Utført riktig kan styrketrening korrigere holdningsfeil ved at balansen mellom forskjellige muskler blir riktig.

 Risikoen for benskjørhet reduseres.

 Økning av fettforbrenning og stoffskifte.

 Økning av kondisjon.

Utfør øvelsene i 20 sekunder per øvelse x3 eller lengre hvis du ønsker det.
Det viktige er at du tar ordentlig i. 

AH-HIT_hemsidan
Armhevninger

crunch-på-matta-HIT_hemsidan
Situps/ Crunch

benboj HIT
Benbøy

utfall pa bank
Utfall på benk/stubbe

rodd med vaska
Ro med vektbag eller strikk/håndmanualer med vekter

utfallskliv
Utfall med høye benløft/benløft på stubbe

Dip
Dips

En personlig trener kjenner deg godt

Personlig trener

Tenk deg å ha en person som kun tenker på hvordan nettopp din trening kan bli morsommere og mer effektiv. Som heier deg frem når du føler deg litt umotivert, og jubler sammen med deg når du når målene dine. Det kan du få hvis du skaffer deg en personlig trener.

Vil du vite mer?

Smiley

Kostnadsfri prøvetrening

Henter personlige opplysninger…

Du har allerede et aktivt medlemskap hos oss og kan derfor ikke benytte deg av Gratis prøvetrening tilbudet. Kontakt ditt treningssenter hvis du har spørsmål om ditt medlemskap!

Du har allerede en konto hos Actic og kan derfor ikke benytte deg av Gratis prøvetrening tilbudet. Kontakt ditt treningssenter hvis du har spørsmål om ditt medlemskap!

Skriv inn et gyldig fødselsdato

Du kan dessverre ikke kjøpe medlemskap siden du er under 18 år. Hvis du tar med en forelder eller ansvarlig betaler over 18 år til treningssenteret, hjelper vi deg med å få satt opp et medlemskap.

Actic Norge har 24 treningssentre hvor du kan bli kjent med din nye treningskompis. Vi tilbyr deg 7 dagers prøvetrening helt kostnadsfritt! Du kan trene styrke og kondisjon på senteret eller teste ut en gruppetreningstime. 20 av våre sentre har også basseng som inngår i treningskortet ditt. Velkommen inn!

  • Behandling av personopplysninger

    Vi behandler dine personopplysninger med det formål å administrere din avtale med oss, for å forbedre våre tjenester og for å gjøre at din opplevelse hos oss blir så god som overhode mulig. Les mer om vår personopplysningspolicy og medlemsvilkår.

  • Jeg har lest og akseptert Actic sine vilkår
  • Så starter vi!

Så starter vi!