Treningstips

Båttrening

Bli en eksemplarisk kajakkroer!

Den beste måten å øke bevegeligheten på, er å bruke vanlig statisk stretching med styrketrening, der du virkelig jobber i maksimalt bevegelsesomfang for å kunne strekke ut musklene ved hjelp av vekt. Det kalles dynamisk stretching. Statisk stretching er ikke noe mystisk. Det har sikkert de fleste prøvd en eller annen gang i gymtimen. Dynamisk stretching er derimot ikke like etablert innen vanlig trening. Her strekker du muskelen ved hjelp av bevegelser, og i visse tilfeller vekter.

Marklyft_hemsidan

Rett markløft

Trener hele ryggen, overkropp, bakende og bakside lår.

Stå med føttene i hoftebreddes avstand og med lett bøyde knær. Strekk overkroppen, og hold den rett mens du bøyer deg frem til du kjenner at det strammer skikkelig på bakside lår. På vei opp kan du tenke på å prøve å spenne bakenden og tenke på å ikke gå for langt bakover, da mister du spenningen i både rygg og bakside lår, noe som gjør at musklene får hvile.

Stangrodd_hemsidan

Stangroing

Aktiverer nøyaktig de samme musklene som rett markløft, men mer rygg og mindre ben.

Fokuser på å få skuldrene bakover, slik at du kan presse skulderbladene skikkelig sammen. Prøv å stå foroverlent i en fryst posisjon, og la skuldre, skulderblader og armer gjøre jobben. En bra øvelse for å få bedre holdning!

Benlyft_hemsidan

Liggende benløft

Trener magemusklene.

Press korsryggen ned mot gulvet gjennom hele bevegelsen. Da aktiverer du magemusklene. Jobb med rette eller noe bøyde ben, eller med ett ben av gangen, så blir det enklere. Her kan du jobbe med overkroppen rett, perfekt for å orke å sitte rett i en kajakk!

Axelpress_hemsidan

Skulder Trykk på Ball

Tren dine kjernestabilitet, skuldre og armer.

Sitt på ballen med føttene på gulvet. Strekk kroppen din og trekke inn magen for å aktivere magemusklene. Ikke gå lenger ned enn til ørene med manualer. Er også mulig å kjøre med strikken hvis du ikke har manualer. Trekk strikken over ballen det forblir fast!

En personlig trener kjenner deg godt

Personlig trener

Tenk deg å ha en person som kun tenker på hvordan nettopp din trening kan bli morsommere og mer effektiv. Som heier deg frem når du føler deg litt umotivert, og jubler sammen med deg når du når målene dine. Det kan du få hvis du skaffer deg en personlig trener.

Vil du vite mer?

Smiley

Kostnadsfri prøvetime 

Helt gratis, inviterer vi deg i 60 minutter test trening. Du kan arbeide både i treningsstudioet eller prøv en gruppe øvelse.

Kostnadsfri prøvetime

Fyll ut skjemaet for å be om en prøvetime.

Så starter vi!