Treningstips

Båttrening

Bli en eksemplarisk kajakkroer!

Den beste måten å øke bevegeligheten på, er å bruke vanlig statisk stretching med styrketrening, der du virkelig jobber i maksimalt bevegelsesomfang for å kunne strekke ut musklene ved hjelp av vekt. Det kalles dynamisk stretching. Statisk stretching er ikke noe mystisk. Det har sikkert de fleste prøvd en eller annen gang i gymtimen. Dynamisk stretching er derimot ikke like etablert innen vanlig trening. Her strekker du muskelen ved hjelp av bevegelser, og i visse tilfeller vekter.

Marklyft_hemsidan

Rett markløft

Trener hele ryggen, overkropp, bakende og bakside lår.

Stå med føttene i hoftebreddes avstand og med lett bøyde knær. Strekk overkroppen, og hold den rett mens du bøyer deg frem til du kjenner at det strammer skikkelig på bakside lår. På vei opp kan du tenke på å prøve å spenne bakenden og tenke på å ikke gå for langt bakover, da mister du spenningen i både rygg og bakside lår, noe som gjør at musklene får hvile.

Stangrodd_hemsidan

Stangroing

Aktiverer nøyaktig de samme musklene som rett markløft, men mer rygg og mindre ben.

Fokuser på å få skuldrene bakover, slik at du kan presse skulderbladene skikkelig sammen. Prøv å stå foroverlent i en fryst posisjon, og la skuldre, skulderblader og armer gjøre jobben. En bra øvelse for å få bedre holdning!

Benlyft_hemsidan

Liggende benløft

Trener magemusklene.

Press korsryggen ned mot gulvet gjennom hele bevegelsen. Da aktiverer du magemusklene. Jobb med rette eller noe bøyde ben, eller med ett ben av gangen, så blir det enklere. Her kan du jobbe med overkroppen rett, perfekt for å orke å sitte rett i en kajakk!

Axelpress_hemsidan

Skulder Trykk på Ball

Tren dine kjernestabilitet, skuldre og armer.

Sitt på ballen med føttene på gulvet. Strekk kroppen din og trekke inn magen for å aktivere magemusklene. Ikke gå lenger ned enn til ørene med manualer. Er også mulig å kjøre med strikken hvis du ikke har manualer. Trekk strikken over ballen det forblir fast!

En personlig trener kjenner deg godt

Personlig trener

Tenk deg å ha en person som kun tenker på hvordan nettopp din trening kan bli morsommere og mer effektiv. Som heier deg frem når du føler deg litt umotivert, og jubler sammen med deg når du når målene dine. Det kan du få hvis du skaffer deg en personlig trener.

Vil du vite mer?

Smiley

Kostnadsfri prøvetrening

Henter personlige opplysninger…

Du har allerede et aktivt medlemskap hos oss og kan derfor ikke benytte deg av Gratis prøvetrening tilbudet. Kontakt ditt treningssenter hvis du har spørsmål om ditt medlemskap!

Du har allerede en konto hos Actic og kan derfor ikke benytte deg av Gratis prøvetrening tilbudet. Kontakt ditt treningssenter hvis du har spørsmål om ditt medlemskap!

Skriv inn et gyldig fødselsdato

Du kan dessverre ikke kjøpe medlemskap siden du er under 18 år. Hvis du tar med en forelder eller ansvarlig betaler over 18 år til treningssenteret, hjelper vi deg med å få satt opp et medlemskap.

Actic Norge har 22 treningssentre hvor du kan bli kjent med din nye treningskompis. Vi tilbyr deg 7 dagers prøvetrening helt kostnadsfritt! Du kan trene styrke og kondisjon på senteret eller teste ut en gruppetreningstime. 20 av våre sentre har også basseng som inngår i treningskortet ditt. Velkommen inn!

  • Behandling av personopplysninger

    Vi behandler dine personopplysninger med det formål å administrere din avtale med oss, for å forbedre våre tjenester og for å gjøre at din opplevelse hos oss blir så god som overhode mulig. Les mer om vår personopplysningspolicy og medlemsvilkår.

  • Jeg har lest og akseptert Actic sine vilkår
  • Så starter vi!

Så starter vi!