Treningstips

5 morsomme og effektive treningsdater

5 morsomme og effektive treningsdater

Å treffe en venn, kollega eller partner på gymmet er perfekt for deg som har vanskeligheter med å motivere deg på egen hånd. Det er morsomt og utfordrende å trene sammen – og terskelen er høyere for å skippe en økt når du vet at noen venter på deg. Her er tips til øvelser som du kan gjør med en eller flere venner. To av de er styrkebetonte, og tre av de krever at du har på deg løpesko.

1. Dra lapp

Bestem hvem som har ansvar for de ulike delene av kroppen og velg en rekke styrkeøvelser hver. Evt en annen oppdeling. Skriv ned øvelsene på lapper med antall repetisjoner og legg de i en beholder. Etter oppvarmingen trekker dere lapper etter tur og utfører øvelsene sammen. Fortsett til begeret er tomt. Hvil og repeter 3-5 ganger, avhengig av antall øvelser.

Tempostyrke – husk å heie på hverandre!

2. Program A

Så mange runder du klarer på 15 minutter av:

– 10 knebøy

– 10 armhevinger

– 10 situps

– 10 sideutfall per ben

3. Program B

8 runder av:

– 5 burpees

– 30 sek sideplanke per side

– 3 pistols (ettbens knebøy) per ben

– 10 kettlebellsvinger

4. Løping + styrke

Hold dere i nærheten av et løpebånd. Sette en timer på 12-15 minutter og sett igang. Den første personen begynner å løpe 200 meter i valgfri fart. Den andre utfall, knebøy, eller andre styrkeøvelser som engasjerer mange muskelgrupper. Deretter gjør dere armhevinger eller planken der dere klapper hverandres hender 10 ganger før dere bytter person på løpebåndet. Dere kan selvfølgelig bytte ut løpebånd med romaskin eller et annet kondisjonsapparat.

…Og et utendørst program for løpere!

5. Parintervaller

Del dere opp i par og velg ut en sløyfeformet løype på alt fra et par hundre meter til en kilometer. Ha et utgangspunkt der dere løper i hver deres retning. Når dere møtes igjen, hvil i noen sekunder før dere snur og løper samme vei tilbake.

Tanken er at dere skal holde samme tempo, slik at dere møtes omtrent samtidig ved utgangspunktet. Hvil og bytt retning. Gjenta så mange ganger som dere har tid og ork til. Dette opplegger passer perfekt selv om man er på ulike nivåer: den som er raskere løper den lengste delen av runden.

En personlig trener kjenner deg godt

Personlig trener

Tenk deg å ha en person som kun tenker på hvordan nettopp din trening kan bli morsommere og mer effektiv. Som heier deg frem når du føler deg litt umotivert, og jubler sammen med deg når du når målene dine. Det kan du få hvis du skaffer deg en personlig trener.

Vil du vite mer?

Smiley

Kostnadsfri prøvetrening

Henter personlige opplysninger…

Du har allerede et aktivt medlemskap hos oss og kan derfor ikke benytte deg av Gratis prøvetrening tilbudet. Kontakt ditt treningssenter hvis du har spørsmål om ditt medlemskap!

Du har allerede en konto hos Actic og kan derfor ikke benytte deg av Gratis prøvetrening tilbudet. Kontakt ditt treningssenter hvis du har spørsmål om ditt medlemskap!

Skriv inn et gyldig fødselsdato

Du kan dessverre ikke kjøpe medlemskap siden du er under 18 år. Hvis du tar med en forelder eller ansvarlig betaler over 18 år til treningssenteret, hjelper vi deg med å få satt opp et medlemskap.

Actic Norge har 22 treningssentre hvor du kan bli kjent med din nye treningskompis. Vi tilbyr deg 7 dagers prøvetrening helt kostnadsfritt! Du kan trene styrke og kondisjon på senteret eller teste ut en gruppetreningstime. 20 av våre sentre har også basseng som inngår i treningskortet ditt. Velkommen inn!

  • Behandling av personopplysninger

    Vi behandler dine personopplysninger med det formål å administrere din avtale med oss, for å forbedre våre tjenester og for å gjøre at din opplevelse hos oss blir så god som overhode mulig. Les mer om vår personopplysningspolicy og medlemsvilkår.

  • Jeg har lest og akseptert Actic sine vilkår
  • Så starter vi!

Så starter vi!