Treningstips

3 intervalltips med crosstraineren

Intervalltrening med crosstraineren

Å trene kondisjon på crosstraineren er skånsomt for leddene og en effektiv måte å få opp pulsen på. Juster motstanden for å gi både armer og ben en real utfordring. I tillegg har det effekt på mage- og ryggmusklene.

Her er tre intervalltreningstips som du enten kan kjøre som en egen time eller i kombinasjon med styrketrening. Start med en 5-10 minutters oppvarming på crosstraineren med lett motstand før du setter inn støtet. Husk at det skal være tungt!

Hva er en crosstrainer?

En crosstrainer er en blanding av et løpebånd, en kondisjonssykkel og en stepmaskin. Den er utstyrt med håndtak, så den belaster også armene. Du stiller selv inn motstanden på crosstraineren.

Treningsprogram 

2/4/7

Øk belastningen og tempoet i 2 minutter, slik at du ligger på 8 av 10 i intensitetsskalaen. Senk deretter belastningen og tempoet i 4 minutter, slik at du ligger på 5 av 10 i intensitetsskalaen. Gjenta slik at du totalt kjører 7 intervaller. Trapp ned i 5 minutter etter intervalløkten.

60/30/20

Kjør crosstraining i ca 60 sekunder intensivt (9 av 10 i intensitetsskalaen) og 30 sekunder rolig (5 av 10 i intensitetsskalaen), totalt 20 intervaller. Trapp ned i 5 minutter etter intervalløkten.

Stegen x 5

Kjør i 5 min – 4 min – 3 min – 2 min – 1  min intensivt, med 1 min rolig tempo mellom hver intervall. En mentalt behagelig time der intervallene blir kortere for hver omgang. Hold et progressivt tempo, det vil si at du øker tempoet dess kortere intervallene blir. Du kan også øke belastningen ytterligere på de tre korteste intervallene. Trapp ned i 5 minutter etter intervalløkten.

God trening!

En personlig trener kjenner deg godt

Personlig trener

Tenk deg å ha en person som kun tenker på hvordan nettopp din trening kan bli morsommere og mer effektiv. Som heier deg frem når du føler deg litt umotivert, og jubler sammen med deg når du når målene dine. Det kan du få hvis du skaffer deg en personlig trener.

Vil du vite mer?

Smiley

Kostnadsfri prøvetime 

Helt gratis, inviterer vi deg i 60 minutter test trening. Du kan arbeide både i treningsstudioet eller prøv en gruppe øvelse.

Kostnadsfri prøvetime

Fyll ut skjemaet for å be om en prøvetime.

Så starter vi!