Treningstips

3 intervalltips med crosstraineren

Intervalltrening med crosstraineren

Å trene kondisjon på crosstraineren er skånsomt for leddene og en effektiv måte å få opp pulsen på. Juster motstanden for å gi både armer og ben en real utfordring. I tillegg har det effekt på mage- og ryggmusklene.

Her er tre intervalltreningstips som du enten kan kjøre som en egen time eller i kombinasjon med styrketrening. Start med en 5-10 minutters oppvarming på crosstraineren med lett motstand før du setter inn støtet. Husk at det skal være tungt!

Hva er en crosstrainer?

En crosstrainer er en blanding av et løpebånd, en kondisjonssykkel og en stepmaskin. Den er utstyrt med håndtak, så den belaster også armene. Du stiller selv inn motstanden på crosstraineren.

Treningsprogram 

2/4/7

Øk belastningen og tempoet i 2 minutter, slik at du ligger på 8 av 10 i intensitetsskalaen. Senk deretter belastningen og tempoet i 4 minutter, slik at du ligger på 5 av 10 i intensitetsskalaen. Gjenta slik at du totalt kjører 7 intervaller. Trapp ned i 5 minutter etter intervalløkten.

60/30/20

Kjør crosstraining i ca 60 sekunder intensivt (9 av 10 i intensitetsskalaen) og 30 sekunder rolig (5 av 10 i intensitetsskalaen), totalt 20 intervaller. Trapp ned i 5 minutter etter intervalløkten.

Stegen x 5

Kjør i 5 min – 4 min – 3 min – 2 min – 1  min intensivt, med 1 min rolig tempo mellom hver intervall. En mentalt behagelig time der intervallene blir kortere for hver omgang. Hold et progressivt tempo, det vil si at du øker tempoet dess kortere intervallene blir. Du kan også øke belastningen ytterligere på de tre korteste intervallene. Trapp ned i 5 minutter etter intervalløkten.

God trening!

En personlig trener kjenner deg godt

Personlig trener

Tenk deg å ha en person som kun tenker på hvordan nettopp din trening kan bli morsommere og mer effektiv. Som heier deg frem når du føler deg litt umotivert, og jubler sammen med deg når du når målene dine. Det kan du få hvis du skaffer deg en personlig trener.

Vil du vite mer?

Smiley

Kostnadsfri prøvetrening

Henter personlige opplysninger…

Du har allerede et aktivt medlemskap hos oss og kan derfor ikke benytte deg av Gratis prøvetrening tilbudet. Kontakt ditt treningssenter hvis du har spørsmål om ditt medlemskap!

Du har allerede en konto hos Actic og kan derfor ikke benytte deg av Gratis prøvetrening tilbudet. Kontakt ditt treningssenter hvis du har spørsmål om ditt medlemskap!

Skriv inn et gyldig fødselsdato

Du kan dessverre ikke kjøpe medlemskap siden du er under 18 år. Hvis du tar med en forelder eller ansvarlig betaler over 18 år til treningssenteret, hjelper vi deg med å få satt opp et medlemskap.

Actic Norge har 24 treningssentre hvor du kan bli kjent med din nye treningskompis. Vi tilbyr deg 7 dagers prøvetrening helt kostnadsfritt! Du kan trene styrke og kondisjon på senteret eller teste ut en gruppetreningstime. 20 av våre sentre har også basseng som inngår i treningskortet ditt. Velkommen inn!

  • Behandling av personopplysninger

    Vi behandler dine personopplysninger med det formål å administrere din avtale med oss, for å forbedre våre tjenester og for å gjøre at din opplevelse hos oss blir så god som overhode mulig. Les mer om vår personopplysningspolicy og medlemsvilkår.

  • Jeg har lest og akseptert Actic sine vilkår
  • Så starter vi!

Så starter vi!