Bedre Vanor

Pauseøvelser du kan gjøre på jobben

Pauseøvelser du kan gjøre på jobben

I løpet av arbeidsdagen er det viktig å huske på å ta pauser i stillesittingen med jevne mellomrom. Her får du tips til noen enkle pauseøvelser du kan gjøre for å bevege kroppen mens du er på jobb.

Først og fremst er det viktig at du reiser deg fra stolen med jevne mellomrom. Du kan for eksempel gå for å hente et glass vann og benytte anledningen til å strekke på deg. Dette kan du gjerne gjøre minst én gang i timen.

Eksempel på andre fine pauseøvelser:

stretch-ryggen1

Pauseøvelse for brystrygg

Brystrygg:
Kryp sammen med armene foran brystet og skyv ut ryggen. Strekk arkene opp og bakover. Slipp ned armene og slapp av. Gjør gjerne øvelsen tre ganger på rad.

Nakke:
Vri hodet langsomt fra side til side fem ganger. La hodet synke ned mot den ene siden. Pust dypt inn og langsomt ut. Vri hodet igjen og la det synke ned til den andre siden. Pust dypt inn og langsomt ut. Løft opp hodet igjen.

Skuldre:
Rull den ene skulderen bakover ti ganger. Hvis du vil, kan du massere skulderen forsiktig samtidig. Hvil skuldrene, pust dypt og kjenn etter hvordan det føles. Det skal ikke gjøre vondt. Gjør den samme rullende øvelsen med den andre skulderen. Hvil, pust dypt og kjenn etter.

Rörelse-nackrot-Hotell

Pauseøvelse for nakken

Beveg hodet langsomt forover og bakover fem ganger, og la deretter hodet hvile forover. Pust dypt et par ganger. Trekk haken litt inn mot halsen og løft opp hodet igjen.

Pusten:
Sett av tre minutter til å puste dypt og rolig. Magen skal gå ut når du puster inn, og inn når du puster ut. Brystkassen skal knapt merkes når du puster akkurat nå. For hvert åndedrag slapper du av i kroppen og lar hodet hvile. Deretter strekker du på deg, gjerne stående.

En personlig trener kjenner deg godt

Personlig trener

Tenk deg å ha en person som kun tenker på hvordan nettopp din trening kan bli morsommere og mer effektiv. Som heier deg frem når du føler deg litt umotivert, og jubler sammen med deg når du når målene dine. Det kan du få hvis du skaffer deg en personlig trener.

Vil du vite mer?

Smiley

Kostnadsfri prøvetime 

Helt gratis, inviterer vi deg i 60 minutter test trening. Du kan arbeide både i treningsstudioet eller prøv en gruppe øvelse.

Kostnadsfri prøvetime

Fyll ut skjemaet for å be om en prøvetime.

Så starter vi!