Bedre Vanor

Pauseøvelser du kan gjøre på jobben

Pauseøvelser du kan gjøre på jobben

I løpet av arbeidsdagen er det viktig å huske på å ta pauser i stillesittingen med jevne mellomrom. Her får du tips til noen enkle pauseøvelser du kan gjøre for å bevege kroppen mens du er på jobb.

Først og fremst er det viktig at du reiser deg fra stolen med jevne mellomrom. Du kan for eksempel gå for å hente et glass vann og benytte anledningen til å strekke på deg. Dette kan du gjerne gjøre minst én gang i timen.

Eksempel på andre fine pauseøvelser:

stretch-ryggen1

Pauseøvelse for brystrygg

Brystrygg:
Kryp sammen med armene foran brystet og skyv ut ryggen. Strekk arkene opp og bakover. Slipp ned armene og slapp av. Gjør gjerne øvelsen tre ganger på rad.

Nakke:
Vri hodet langsomt fra side til side fem ganger. La hodet synke ned mot den ene siden. Pust dypt inn og langsomt ut. Vri hodet igjen og la det synke ned til den andre siden. Pust dypt inn og langsomt ut. Løft opp hodet igjen.

Skuldre:
Rull den ene skulderen bakover ti ganger. Hvis du vil, kan du massere skulderen forsiktig samtidig. Hvil skuldrene, pust dypt og kjenn etter hvordan det føles. Det skal ikke gjøre vondt. Gjør den samme rullende øvelsen med den andre skulderen. Hvil, pust dypt og kjenn etter.

Rörelse-nackrot-Hotell

Pauseøvelse for nakken

Beveg hodet langsomt forover og bakover fem ganger, og la deretter hodet hvile forover. Pust dypt et par ganger. Trekk haken litt inn mot halsen og løft opp hodet igjen.

Pusten:
Sett av tre minutter til å puste dypt og rolig. Magen skal gå ut når du puster inn, og inn når du puster ut. Brystkassen skal knapt merkes når du puster akkurat nå. For hvert åndedrag slapper du av i kroppen og lar hodet hvile. Deretter strekker du på deg, gjerne stående.

En personlig trener kjenner deg godt

Personlig trener

Tenk deg å ha en person som kun tenker på hvordan nettopp din trening kan bli morsommere og mer effektiv. Som heier deg frem når du føler deg litt umotivert, og jubler sammen med deg når du når målene dine. Det kan du få hvis du skaffer deg en personlig trener.

Vil du vite mer?

Smiley

Kostnadsfri prøvetrening

Henter personlige opplysninger…

Du har allerede et aktivt medlemskap hos oss og kan derfor ikke benytte deg av Gratis prøvetrening tilbudet. Kontakt ditt treningssenter hvis du har spørsmål om ditt medlemskap!

Du har allerede en konto hos Actic og kan derfor ikke benytte deg av Gratis prøvetrening tilbudet. Kontakt ditt treningssenter hvis du har spørsmål om ditt medlemskap!

Skriv inn et gyldig fødselsdato

Du kan dessverre ikke kjøpe medlemskap siden du er under 18 år. Hvis du tar med en forelder eller ansvarlig betaler over 18 år til treningssenteret, hjelper vi deg med å få satt opp et medlemskap.

Actic Norge har 22 treningssentre hvor du kan bli kjent med din nye treningskompis. Vi tilbyr deg 7 dagers prøvetrening helt kostnadsfritt! Du kan trene styrke og kondisjon på senteret eller teste ut en gruppetreningstime. 20 av våre sentre har også basseng som inngår i treningskortet ditt. Velkommen inn!

  • Behandling av personopplysninger

    Vi behandler dine personopplysninger med det formål å administrere din avtale med oss, for å forbedre våre tjenester og for å gjøre at din opplevelse hos oss blir så god som overhode mulig. Les mer om vår personopplysningspolicy og medlemsvilkår.

  • Jeg har lest og akseptert Actic sine vilkår
  • Så starter vi!

Så starter vi!