Bedre vaner

Skap din treningsrutine med 6 motivasjonsknep

Øk din ytelse med mental trening

Det sitter like mye i hodet som i resten av din kropp. Ta treningen ett steg lengre gjennom å eliminere din indre kritiker og ved å trene hode ditt.

  1. Velg et presentasjonsrelatert mål. Bestem hva du ønsker å oppnå i slutten av din treningsfase. Det kan være tidsresultat, og klare et visst antall repetisjoner i en styrkeøvelse eller å gjennomføre en kondisjonsøkt uten å gå. Viktig at målet er målbart.
  2. Identifiser dine svakheter. Har du en negativ innstilling? Tviler du på din Har du en negativ inställning? Tvivlar du på din kapasitet, eller tror du ikke på dine målsettinger? Har du feil du gjentar om og om igjen, som å starte for fort eller mister du fokus under økten?
  3. Sett delmål. Delmålet booker du av hver uke for å nå ditt overgripende prestasjonsrelaterte mål. Det kan være å gjennomføre en intervalltrening i uken, å gå til treningssenteret minst fire ganger i uken eller å gjennomføre en lang økt uten å korte ned dem.
  4. Utvikle fokusverktøy. Gjennom å bruke ord og handlinger som eliminerer negative tanker og uro, holder du deg fokusert og bygger selvtillit. For eksempel mantra eller visualiseringer (at du løper fra andre løpere eller løfter den tyngste vekten noensinne) og positiv selvmotiverende ord. Bruk disse fokusverktøyene som fort du havner i negative tankeganger, kjenner deg trøtt.
  5. Øvelse gjør mester. Repetisjon og kontinuitet er nøkler når det gjelder å bygge mental styrke. Når du trener så er det viktig og hele tiden vurdere samt justere målet om det behøves. Vær ærlig mot deg selv når de negative tankegangene setter inn og fokuser om med hjelp av dine fokusverktøy.
  6. Forsterk dine delmål. Om du for eksempel har en tendens for å miste tempo mot slutten av en sirkeltreningsøkt så avslutter du hver treningsøkt gjennom å øke farten litt på de siste øvelsene. Skriv senere ned i din treningsdagbok hva det var som gjorde at du klarte det.

En personlig trener kjenner deg godt

Personlig trener

Tenk deg å ha en person som kun tenker på hvordan nettopp din trening kan bli morsommere og mer effektiv. Som heier deg frem når du føler deg litt umotivert, og jubler sammen med deg når du når målene dine. Det kan du få hvis du skaffer deg en personlig trener.

Vil du vite mer?

Smiley

Kostnadsfri prøvetrening

Henter personlige opplysninger…

Du har allerede et aktivt medlemskap hos oss og kan derfor ikke benytte deg av Gratis prøvetrening tilbudet. Kontakt ditt treningssenter hvis du har spørsmål om ditt medlemskap!

Du har allerede en konto hos Actic og kan derfor ikke benytte deg av Gratis prøvetrening tilbudet. Kontakt ditt treningssenter hvis du har spørsmål om ditt medlemskap!

Skriv inn et gyldig fødselsdato

Du kan dessverre ikke kjøpe medlemskap siden du er under 18 år. Hvis du tar med en forelder eller ansvarlig betaler over 18 år til treningssenteret, hjelper vi deg med å få satt opp et medlemskap.

Actic Norge har 22 treningssentre hvor du kan bli kjent med din nye treningskompis. Vi tilbyr deg 7 dagers prøvetrening helt kostnadsfritt! Du kan trene styrke og kondisjon på senteret eller teste ut en gruppetreningstime. 20 av våre sentre har også basseng som inngår i treningskortet ditt. Velkommen inn!

  • Behandling av personopplysninger

    Vi behandler dine personopplysninger med det formål å administrere din avtale med oss, for å forbedre våre tjenester og for å gjøre at din opplevelse hos oss blir så god som overhode mulig. Les mer om vår personopplysningspolicy og medlemsvilkår.

  • Jeg har lest og akseptert Actic sine vilkår
  • Så starter vi!

Så starter vi!