Bedre Vanor

Hva vil du fylle 2017 med?

Slik planlegger du ditt beste trenings år noensinne

Det skjer den gang et sted rundt nytt år, hvor vi kjenner at det er på tide å ta tak i våre liv, forandre det som ikke kjennes bra, og hvor vi ønsker å starte med gode vaner. Tenk over hvordan din hverdag helst skal se ut, og hvordan det vil gå samt hva som kreves fra din egen side for at du skal komme deg dit. Begynn deretter med å jobbe mot målet.

Gjør ikke alle forandringer med engang, gå gradvis inn i planen din
Om ditt mål er å trene tre kvelder i uken, begynn med en trening i uken, og legg til en dag når du først har fått en rutine inn. Ønsker du å spise bedre mat, start med å gjøre din frokost bedre, for så videre og etter hvert få ned inntak av bakverk(brød, kaker etc.) og legg til en skikkelig salat til lunsj og middag. Da får du tid til å venne deg til forandringene, som igjen gjør at du klarer opprettholde de nye vanene lenger.

Finn frem en blokk eller skap et nytt dokument på din PC/MAC. Start med å takke for året som har vært, med noen av dine egne meninger om hva som har vært bra, men også hvor det finnes utviklingsmuligheter. Formuler senere dine mål under ulike kategorier, for eksempel:

Trening:

  • Mat
  • Familie
  • Jobb
  • Fritid
  • Personlig utvikling

Sett dine mål – følg dine framskritt

Skriv ned dine langsiktige mål og delmål på veggen. Funder også litt over hvorfor du vil nå dem, målets formål er viktigere enn målet i seg selv. For at et mål skal kjennes motiverende er det også viktig at du vil oppnå det for din egen skyld. Løp ikke et maraton bare fordi dine kolleger gjør det. Spør deg selv, hvorfor ønsker jeg å løpe dette løpet, bli vegetarianer, slutte å røyke, eller bytte jobb. Hva får du selv ut av det? Og hvilke triks sitter du med når motivasjonen detter?

Boken kan deretter fungere som en dagbok der du for eksempel hver uke legger frem dine fremskritt og din utvikling med en summering av dagene som har gått. Du kan også bruke en kalender om du synes dette er enklere.

Dette er noe du kan skrive ned i boken din:

Når du har nådd ett delmål, skriv ned dine fremgangsfaktorer og hva som var utfordrende på veggen.

  • Sitater som girer deg opp
  • Nye mål som du formulerer på veggen
  • Noen rader om inspirerende personer du møter, bøker du har lest eller dokumenter du har sett. Hva var det som gjøre at du ble nysgjerrig?
  • Års summeringen, der du ser tilbake på året som har gått. Hvordan ble ditt 2016, og hva tar du med inn til neste år?

Lykke til!

En personlig trener kjenner deg godt

Personlig trener

Tenk deg å ha en person som kun tenker på hvordan nettopp din trening kan bli morsommere og mer effektiv. Som heier deg frem når du føler deg litt umotivert, og jubler sammen med deg når du når målene dine. Det kan du få hvis du skaffer deg en personlig trener.

Vil du vite mer?

Smiley

Kostnadsfri prøvetime 

Helt gratis, inviterer vi deg i 60 minutter test trening. Du kan arbeide både i treningsstudioet eller prøv en gruppe øvelse.

Kostnadsfri prøvetime

Fyll ut skjemaet for å be om en prøvetime.

Så starter vi!