Bedre vanor

Husk dette i treningsbagen

Husk dette i treningsbagen

Pakketips til treningen

Det er en ny sesong og på tide å pakke treningsbagen igjen. Eller kanskje pakker du den for første gang? Hvis du allerede har en bag full av ting som vanligvis blir med på treningen, anbefaler vi deg følgende:

  1. Tøm og rengjør den. Gi den en omgang i vaskemaskinen, om den tåler det. Hvis ikke blir den også fresh med en god omgang med kluten.
  2. Ta med det du trenger, og kun det. Noen vil sikkert tenke at denne pakkingen er pretensiøs og unødvendig, men faktum er at det er mer moro hvis du er forberedt og har orden i bagen.

Treningsbagen

Det beste er en ryggsekk, spesielt hvis du planlegger å bære den flere ganger i uken. Skuldrene og ryggen vil takke deg hvis du unngår å bære alt på en skulder og blir bøyd som en banan. Slipp forfengeligheten og sats på en skikkelig ryggsekk!

Har bagen flere rom, eller har den ett stort rom hvor alt havner hulter til bulter? Finn en bag som har et par mindre rom for småting som hengelås, nøkler, lommebok, etc. Du har ikke lyst til å stå og grave blant svette sko og treningstøy etter lommeboken før du går hjem. Går det an å vaske den? Husk at det kommer til å ligge svette sko og tøy i det ganske ofte.

Treningstøy

Noen treningsbager har en luftkondisjonerte rom for svette sko for at de ikke skal ligge med resten. Dersom du ikke har det kan du legge treningssko og klær i en stoffpose før det legges i treningsbagen. Det praktiske med dette er at du kan slenge stoffposen i vaskemaskinen også.

Håndkle

Lite eller stort er en smakssak. Du trenger nok ikke husholdningens største badehåndkle på gymmet, men det er fint å ha et håndkle som er større enn en vaskeklut, spesielt om du skal vaske håret. Det finnes hurtigtørkende håndklær av mikrofiber, men det fungerer også bra med et vanlig frottéhåndkle. Ikke glem å henge den opp så fort du kan for å unngå sur lukt i bagen.

Toalettveske

Pass på at den har smårom for hårstrikk og andre småting som du treninger. Ikke pakke ned en masse unødvendige ting, men vurdere hva du faktisk trenger og ha med kun det. Da blir det mye mer bedre å gå på trening og ikke minst å dusje. Husk å pakke med noen plastre også for gymmet er et sted hvor du kan skade deg og få sår eller blemmer. 

Mat og drikke

Husk å ta med en vannflaske og drikk regelmessig både under og etter økten. Pass på at den ikke lekker og at den blir vasket regelmessig, både inn- og utvendig. Det er ingen dum idé å slenge med et par barer, små poser med nøtter og/eller tørket frukt, spesielt hvis du vet at du blir sulten etter trening. Husk å sjekke holdbarhetsdatoen og kast de om de har blitt gamle. 

Annet smått og nyttig

Vi er alle forskjellige. Vi trener forskjellige ting og trenger derfor forskjellige småutstyr i bagen. Kanskje trenger du en knestøtte, sportstape eller ditt eget hoppetau? Pass bare på at du ikke bærer rundt på en masse nødvendige ting. Husk av og til å tømme bagen for å rengjøre, revurdere og pakke om.

Kostnadsfri prøvetime 

Helt gratis, inviterer vi deg i 60 minutter test trening. Du kan arbeide både i treningsstudioet eller prøv en gruppe øvelse.

Kostnadsfri prøvetime

Fyll ut skjemaet for å be om en prøvetime.

Så starter vi!