Bedre vaner

Gå mer i høst!

Gå mer i høst!

Synes du som oss at det er oppfriskende med lange turer i den skarpe høstluften? En tur er ikke bare god mosjon, det er en god anledning til å samle tankene og rense hjernen for å få ro i sinnet.

Først begynner vi med noen enkle punkter om hva du bør tenke på for å belaste kroppen riktig når du går:

  • Bruk behagelige sko!
  • Skyt frem brystkassen og trekk skuldrene tilbake.
  • Gå med rett rygg, la haken være vendt litt nedover og strekk nakken.
  • Trekk inn magen og baken, stram musklene litt.
  • La hælen berøre bakken først, deretter mellomfoten og til slutt tærne. Knærne bør alltid være avslappede og ikke helt strukket ut.

Finn roen på turen

La tankene vandre når du er ute og går. Hvis du gjør turen til en mental opplevelse, blir den morsommere og mer givende. Det kan faktisk være en fin måte å løse problemer du går og tenker på. Du kommer hjem deilig trett, men med ro i sjelen. Finn gjerne et vann å gå ved, eller gå langs kysten hvis du bor ved havet. Vann gir de fleste av oss ro i sjelen.

Bruk tiden til å omgås venner

Turer er også en utmerket anledning til å tilbringe litt kvalitetstid sammen med venner og familie. Legg vekk mobilen og ta med venner eller familie ut på tur for å snakke og være sammen!

Sett opp mål for turen

Ønsker du å få en treningseffekt av turen? Da bør du sette opp mål for den. Det kan for eksempel være å gå en viss lengde eller i en viss tid. Prøv gjerne å gå på tredemøllen på treningssenteret. En tredemølle gir deg mulighet til å følge med på hastigheten og motstanden. Instruktøren kan vise deg hvordan du skal gjøre det. Legg det inn i turskjemaet. Her kan du samtidig bruke øretelefoner med musikk eller TV-kanalene til å aktivere hjernen. Du kan også bruke en treningsdagbok eller loggbok. Det er inspirerende å se hvordan antallet kilometer og timer stiger.

Legg turen til ulike tider på dagen

Du skal selvfølgelig gå tur på et tidspunkt som passer for deg. Det kan likevel være bra med variasjon. Hvis du alltid går tur om morgenen, kan du prøve å gå en kveldstur, og omvendt. Forandring fryder.

Du går selvfølgelig så mye eller så lite du vil. En anbefaling er likevel å gjøre det minst tre ganger i uken i 30 minutter hver gang.

Ut på tur!

En personlig trener kjenner deg godt

Personlig trener

Tenk deg å ha en person som kun tenker på hvordan nettopp din trening kan bli morsommere og mer effektiv. Som heier deg frem når du føler deg litt umotivert, og jubler sammen med deg når du når målene dine. Det kan du få hvis du skaffer deg en personlig trener.

Vil du vite mer?

Smiley

Kostnadsfri prøvetrening

Henter personlige opplysninger…

Du har allerede et aktivt medlemskap hos oss og kan derfor ikke benytte deg av Gratis prøvetrening tilbudet. Kontakt ditt treningssenter hvis du har spørsmål om ditt medlemskap!

Du har allerede en konto hos Actic og kan derfor ikke benytte deg av Gratis prøvetrening tilbudet. Kontakt ditt treningssenter hvis du har spørsmål om ditt medlemskap!

Skriv inn et gyldig fødselsdato

Du kan dessverre ikke kjøpe medlemskap siden du er under 18 år. Hvis du tar med en forelder eller ansvarlig betaler over 18 år til treningssenteret, hjelper vi deg med å få satt opp et medlemskap.

Actic Norge har 24 treningssentre hvor du kan bli kjent med din nye treningskompis. Vi tilbyr deg 7 dagers prøvetrening helt kostnadsfritt! Du kan trene styrke og kondisjon på senteret eller teste ut en gruppetreningstime. 20 av våre sentre har også basseng som inngår i treningskortet ditt. Velkommen inn!

  • Behandling av personopplysninger

    Vi behandler dine personopplysninger med det formål å administrere din avtale med oss, for å forbedre våre tjenester og for å gjøre at din opplevelse hos oss blir så god som overhode mulig. Les mer om vår personopplysningspolicy og medlemsvilkår.

  • Jeg har lest og akseptert Actic sine vilkår
  • Så starter vi!

Så starter vi!